Zabezpieczenie podwozia w samochodzie: samodzielnie czy w warsztacie?

2017-10-21

Zabezpieczenie płyty podłogowej przed korozją to podstawa, jeśli ma jak najdłużej opierać się szkodliwemu działaniu soli i wilgoci. Niestety zakres prac związanych z konserwacją jest dość duży, a sam proces wymagający, dlatego powinieneś rozważyć, czy przeprowadzisz ją samodzielnie, czy skorzystasz z usług warsztatu samochodowego. Każda z opcji ma swoje plusy i minusy, więc zastanów się, która z nich będzie dla Ciebie najodpowiedniejsza.


Samodzielna konserwacja pojazdu

Samodzielna konserwacja to dobre wyjście, gdy masz sporo wolnego czasu. Przygotowanie podłoża jest czasochłonne. Podwozie należy dokładnie umyć, a blachę oczyścić z ognisk korozyjnych. Zwykle rdzę usuwa się tarczą ścierną, szlifierką lub specjalnymi środkami, takimi jak Action 4 lub Rust Eater, ale w przypadku naprawdę dużych uszkodzeń trzeba wyciąć fragmenty blachy i wspawać w tej miejsca reperaturki. To wszystko może zająć nawet kilka dni. Niemniej rozwiązanie jest świetne, gdy wiesz, jak przeprowadzić konserwację, masz do tego odpowiednie warunki, a przy okazji chcesz trochę zaoszczędzić.

Nie da się ukryć, że jeśli wykonasz zabezpieczenie podwozia na własną rękę, wydasz znacznie mniej, aniżeli korzystając z usług warsztatu. Jednak żeby było to opłacalne, powinieneś dobrze dobrać środki i starannie przygotować powierzchnię pod ich nałożenie. To ważne, bo inaczej powłoka szybko przestanie spełniać swoją funkcję i w niedługim czasie trzeba będzie położyć nową. To z kolei wygeneruje dodatkowe koszty. Poza tym do wykonania prac potrzebne są podnośnik (chyba że masz kanał w garażu lub ktoś może Ci go na jakiś czas udostępnić) i pistolet natryskowy (zalecany do rozprowadzania preparatów o lżejszej konsystencji), więc musisz je kupić lub pożyczyć.


Konserwacja w warsztacie

Konserwacja w warsztacie to wygodna opcja dla zapracowanych. Nie trzeba niczym się przejmować. Po prostu zostawiasz auto i po kilku dniach po nie wracasz. Wszystkim zajmują się fachowcy. To na ich głowie spoczywa przygotowanie podwozia, pozbycie się rdzy i dobór preparatów. Poza tym dysponują profesjonalny sprzętem, z którego pomocą są w stanie szybciej i dokładniej rozprowadzić produkty.
Aczkolwiek warto podkreślić, że zlecając zabezpieczenie podwozia mechanikowi, masz nikły wpływ na to, jakimi preparatami zostanie ono pokryte. Musisz też liczyć się z dużymi kosztami. Ceny konserwacji wynoszą kilkaset, a nieraz nawet ponad tysiąc złotych w zależności od rozmiaru płyty podłogowej.

 

Aktualności

Smoła drzewna jako alternatywa dla oleju do konserwacji drewna

Surowe drewno jest bardzo podatne na uszkodzenia: mechaniczne i powodowane niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Dlatego by podwyższyć jego odporność, stosuje się impregnaty, np. takie jak smoła drzewna. To produkt wykazujący podobne właściwości do popularnego oleju, więc stanowi dla niego świetną alternatywę. Jak działa i z jakich względów warto po niego sięgnąć?

więcej

Zabezpieczenie antykorozyjne: zanim położysz konserwację, pozbądź się rdzy

O trwałości zabezpieczenia antykorozyjnego decyduje należyte przygotowanie podłoża. Podstawę stanowi usunięcie kurzu, piasku, żwiru, tłustych nalotów. Trzeba się też pozbyć rdzy, gdyż pozostawienie chociażby najmniejszych jej ognisk sprawi, że materiał będzie dalej korodował. Jak ją wyeliminować? Trzeba przedsięwziąć odpowiednie środki.

więcej